Wedstrijden 2014

Hsv Voorwaarts zet Jeugdhengelsportvereniging in het zonnetje met 1000,- euro!

WP_000699

Hengelsportvereniging Voorwaarts te Sappemeer heeft op hun jaarlijkse contactavond (tevens prijsuitreiking) het bestuur van de Jeugdhengelsportvereniging Hoogezand- Sappemeer uitgenodigd om op deze avond een schenking in ontvangst te nemen.
Het bestuur (en de leden van de Algemene Jaarvergadering) van Hsv Voorwaarts waren van mening om de jeugdvereniging financieel tegemoet te komen bij de organisatie van fantastische jeugdactiviteiten en o.a. de groei van de vereniging.
De overhandiging van de cheque werd gedaan door dhr. Jan Buurke (pennningmeester Hsv Voorwaarts). De penningmeester van de jeugdvereniging (dhr. Michael Akkerman) mocht de cheque met trots in ontvangst nemen. Deze enorme waardering komt goed uit, want als we een doorkijk doen naar het jaar 2015, dan is er een dubbele jubileumviering: Hsv Voorwaarts bestaat dan 70 jaar en de jeugdhengelsportvereniging precies 10 jaar. Dus tevens een reden om nog groter uit te pakken dan anders. Het bestuur van de jeugdhengelsportvereniging is zeer blij met deze tegemoetkoming en hoopt in de toekomst de samenwerking met Hsv Voorwaarts te continueren.

Verslag Koppelwedstrijd 21 september junior + senior

Afgelopen zondagmorgen 21 september werd voor de 5e keer een open koppelwedstrijd (junior + senior) gehouden. 17 koppels hadden zich aangemeld. Ook dit jaar gingen vaders, moeders en opa’s gingen met hun kinderen/kleinkinderen als koppel de strijd aan om de felbegeerde wisselbokaal te winnen of één van de vele prijzen die gesponsord waren door Hengelsportzaak-Sappemeer. Het was een stekwedstrijd die gehouden is in het Winschoterdiep nabij Sappemeer.
De wedstrijd is georganiseerd, met als doel om ouderen samen met de jeugd deel te nemen aan een stekwedstrijd. Om 9.00 uur werd het startsignaal gegeven. Halverwege de wedstrijd moest iedereen de hengels binnen halen om vervolgens gezamenlijk een broodje hamburger eten en wat te drinken.
Om 12.0 uur was de wedstrijd afgelopen. De gevangen vis werd gewogen en weer netjes terug gezet in het water. De vangsten waren redelijk en vrijwel iedereen had vis gevangen.
Om 12.30 volgde de prijsuitreiking en 9 koppels gingen met mooie prijzen naar huis. De kinderen die niet in prijzen vielen kregen een zak lokvoer mee, gesponsord door Hengelsportzaak-Sappemeer.
Na de prijsuitreiking was er nog een verloting van hengelsportspullen die beschikbaar zijn gesteld door een medewerker van firma Eekels Technology B.V.
Mede inspanning door het bestuur en vele vrijwilligers en Hengelsport-Sappemeer was het ook dit jaar weer een geslaagde koppelwedstrijd voor de jeugd en ouderen.

Uitslag:
1 D. Brakels en H. Brakels (3920 gram), winnaar wisselbokaal
2 L. Middel en P. Middel (3010 gram)
3 E. Orsel en F. Orsel (1720 gram)

P1050309 P1050310 P1050312 P1050314 P1050315
P1050316 P1050317 P1050322 P1050323 P1050329
P1050332 P1050334 P1050338 P1050348 P1050355
P1050371 P1050373 P1050377 P1050390
P1050399 10593035_715508361852107_2945958919125482204_n P1050403

Verslag Open Jeugdviswedstrijd 24 augustus Veendam

24 Augustus jl. heeft de Jeugdhengelsportvereniging Hoogezand Sappemeer i.s.m. Hsv Voorwaarts een jeugdwedstrijd in Veendam gehouden (meandervijver). De plaatselijke hengelsportzaak (Hengelsport Veendam) heeft ervoor gezorgd dat alle kinderen met een prijs vertrokken, door leuke prijzen beschikbaar te stellen.

Voor de wedstrijd aan konden de kinderen meedoen aan een voerbalgooi wedstrijd op het droge, deze werd gewonnen door Lex Wagenaar met 20 punten. Om kwart voor 10 mochten de kinderen naar hun aangewezen plek vertrekken om de hengels op te tuigen. Om 10 uur werd het startsignaal gegeven en al gauw werden de eerste vissen gevangen. Naarmate de wedstrijd vorderde gingen een aantal kinderen voortvarend en gingen een voorsprong opbouwen ten aanzien van hun leeftijdsgenootjes. Het bleek dat 2 uur vissen voor de jongste categorie (t/m 9 jaar) toch lastig was om geconcentreerd te blijven, maar onze complimenten hoe ze het toch volbracht hebben! Na de wedstrijd bleek dat de jongste deelneemster alle concurrentie achter zich liet en met op de valreep nog de grootste vis van 29 cm een grote indruk achter liet. In totaal werden er 125 vissen gevangen met een totale lengte van 1477 cm (14,77 meter). Hieronder de uitslag van de wedstrijd:

Jeugd 6 t/m 9 jaar
1 Danique Hindriks 351 cm (algemeen kampioene/ Grootste vis van 29 cm).
2 Anouk Groothedde 118 cm
3 Jordy Slor 96 cm